Planowanie mediów
Wiele firm nie potrafi efektywnie zaplanować swoich budżetów medialnych. Media planning to nic innego jak maksymalne spożytkowanie środków w celu dotarcia do jak największej ilości członków grupy docelowej (target group, target).
Zakupu i planowania mediów można dokonać na kilka sposobów:
- dom mediowy 1
- agencja fullservice 2 3
- samodzielnie
Naszym targetem są klienci kupujący media samodzielnie i to najlepiej w skali lokalnej. (lokalne radio, telewizja, gazety, ulotki, reklama zew. itp). Klienci sami planujący media.
Prowadzimy ocenę skuteczności i efektowności dotarcia poszczególnych mediów z wyłączeniem telewizji ogólnopolskiej.
Proponujemy też szkolenie z planowania mediów.
Przypisy:
(1) Firma RECMA www.recma.com publikuje ranking domów mediowych („Overall Activity Rankings”). Z niego można dowiedzieć się kto jest największym graczem nie tylko na rynku polskim.
(2) Agencje te, według Amerykańskiego Stowarzyszenia Agencji Reklamowych świadczą następujące usługi:
- Analiza obecnego i potencjalnego rynku zbytu dla danego produktu.
- Rozważanie możliwych do zastosowania kanałów dystrybucji i metod sprzedaży.
- Badanie dostępnych mass mediów, które mogą być wykorzystane do przekazania komunikatu reklamowego.
- Sformułowanie całościowego planu kampanii reklamowej.
- Realizacja kampanii reklamowej polegającej na:
- przygotowaniu ogłoszeń prasowych, plakatów, reklam telewizyjnych, spotów radiowych itp.,
- zakupie miejsca w prasie i czasu w TV lub radiu,
- technicznym przygotowaniu materiałów reklamowych,
- sprawdzeniu czy dane komunikaty rzeczywiście pojawiły się w mediach.
- Współpraca z działem sprzedaży (marketingu) zleceniodawcy. Analiza produktu przeprowadzona w celu określenia jego zalet i wad oraz relatywnej przewagi nad wyrobami konkurencji. za źródłem https://pracereklama.wordpress.com/2012/06/11/agencje-reklamowe-typu-full-service/
(3) Raporty na temat agencji reklamowych http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com